Ett brinnande Facebook-beroende.

Min dator är väl vid det här laget ökänd för att vara långsam. Men idag har den en dålig dag och kaosar än mer än vanligt. Och med tanke på att den är kass när den ens har den bästa av dagar, då förstår ni kanske att den idag verkligen versal-KAOSAR.

Fan, min tamagotchi jag hade som 11-åring hade fan snabbare surf än vad min dator har just nu.

Och då hade min tamagotchi inte ens någon internetuppkoppling!

Så jag funderar fan på om det inte är bättre att meddelade mina facebook-vänner om vad jag ätit (spaghetti och bacon) och hur jag har tränat (en sit-ups när jag klev ur sängen) genom att ta ut datorn på gården, sätta eld på den och därefter med hjälp av en ryamatta göra röksignaler?

… Efter en stund så lär mina facebook-vänner se min senaste uppdatering: ”Fan, det körde in en brandbil på min gård nyss!”

Och när brandmännen frågar vafan jag tror att jag håller på med, så svarar man ju:

”Vafan är ni blinda, eller? Jag håller ju på att facebooka ser ni väl! Hallå eller?”

Och när de börjar spruta vatten på den brinnande datorn, då skriker man: ”FACERAPE! FACERAPE!”

Och när polisen väl (sist på plats, som vanligt!) kommer, då skyller man allt på datorn: ”Första steget för datorerna för att kunna erövra världen är ju att göra en eller flera människor galna, det vet väl alla!? DET DÄR JÄVLA DATORFANSKAPET ÄR INTE SÅ DUM SOM DEN SER UT!!!”

# Öööh asså … Har man tillgång till Facebook på psykavdelningen, eller?

Om Conny Nordling

26-årig göteborgare, skriver om allt mellan himmel och jord med det gemensamma att det är genomsyrat med (min, högst personliga) humor.
Detta inlägg publicerades i Kåseri och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar