… Den tredje han ägde inte i CS

Jag sjöng lite för min yngsta brorsdotter förut. ”Byssan lull”. Så att hon skulle somna. Gick la sådär. Tur att det inte är Idol-juryn man ska natta, änna!
I alla fall så känner ni nog till den, ni vet den där om de tre vandringsmännen på vägen och som hade lite olika problem.

Den version JAG växte upp med löd som följer:

”Byssan lull koka kittelen full,
det komma tre vandringsmän på vägen.
Byssan lull koka kittelen full,
det komma tre vandringsmän på vägen.”

Men sedan blandar jag ALLTID ihop vad det är som hänt stackarna till vandringsmän.

Den första, han problem var väl att han var halt? Det är jag fan rätt säker på.

Men den andra … han hade en Iphone 4, va? Istället för Samsung Galaxy S4, menar jag.
Eller var problemet att han inte hade en smartphone överhuvudtaget?
Alltså en Nokia 3310a istället för en Ericsson GA628?
Eller var det såpass illa ställt med honom att han hade en hemtelefon? Med sladd? Och snurrplatta? … och startvev på det?

”… Den tredje han hade gift sig med Gunilla Persson.”, tror jag det sista är i alla fall.

Eller vänta nu, han hade inga kläder, var det ju!
PÅ GRUND AV att Gunilla Persson satt klorna i honom, så klart!

… Nu försöker google lura i mig att ”den tredje äger inget alls”, men jag är uppvuxen med att han inte hade några kläder. Som Kejsaren. Goes commando. Näckar. I bara mässingen. Klädd som han kom till denna värld, liksom. Gör en ”Naken-Janne”, eller tvärt om.

## Halt, blind och naken – det låter ju fasiken mer som att de blivit robbade på vägen hem från sommarfesten! 

Om Conny Nordling

26-årig göteborgare, skriver om allt mellan himmel och jord med det gemensamma att det är genomsyrat med (min, högst personliga) humor.
Detta inlägg publicerades i Kåseri, Vardagshändelse. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar