För det första så är det FULT att peka!

Angående ”häxjakt” så kan man på Wikipedia läsa:

”Häxjakt som metafor:
I vår tid förekommer ibland att rättsväsen, massmedia och allmänheten beslutar att bekämpa ett oönskat fenomen, till exempel pedofili, rasism eller terrorism. Den som tycker kampen får överdrivna proportioner och slår mot oskyldiga människor talar ibland om en ‘häxjakt’.”

… Lite så vill jag kalla det där för, som jag råkade ut för på nyårsafton när vi lekte ”Pek-leken” (man får ett påstående, sedan pekar alla på den person som de tycker att påståendet passar bäst in på) och typ ALLA i hela jävla rummet pekade på MIG vid påståendet: ”Sitter mest vid datorn”.

Det var TAMEJFAN ”överdrivna proportioner som slog mot en oskyldig människa”!

# Ahmenvisst, vänta bara tills jag skaffar en smartphone, då kan jag OCKSÅ hålla koll dygnet runt på vad som händer på Facebook utan att folk lägger märke till mitt missbruk!

Om Conny Nordling

26-årig göteborgare, skriver om allt mellan himmel och jord med det gemensamma att det är genomsyrat med (min, högst personliga) humor.
Detta inlägg publicerades i Vardagshändelse och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar